FOREVER

FOREVER

Rabu, 31 Julai 2013

MAKANAN

Bulan puasa ni hari2 nak kena masak...sampaikan kepala pun dah wengggg tak tahu nak masak apa....otak aku memikirkan nak masak apa tiap2 petang, rasanya macam tgh pikir nak jawab exam spm....gila streeesss wehh. Korang pun mesti sama kan...atau aku sorang je yang macam ni...poyo lebih...masak tak seberapa, gaya mengalahkan peserta masuk pertandingan master syef.

Bulan puasa ni, rasa cam dah tak tahu nak makan apa...kalau ada hubby baru rasa meriah sikit...sebab dia ni bernafsu bab makan...nak yang best2 je...kalau setakat aku dua tiga beranak je...masak so..so je lah...atau beli kat kedai lagi senang. Bukan alasan malas masak tau, tp sebab anak laki aku ni, asyik nak makan nasi goreng cina atau nasi ayam je. Yang tinggal, aku ngan aufa, takkan nak masak kot....buat susah2 nak basuh kuali je...jadi marilah kita beli makanan berjemaah...kan senang.

Tapi, jangan cakap aku tak masak langsung, ada gak aku masak tau....tp tak byk la gambar yang aku ambil....almaklumlah kalau hari bekerja dah balik umah dekat pukul 6 ptg, solat n terus masak. Siap masak, hidang je atas meja, azan dah berkumandang...jadi takkan aku nak kejam sgt kan, tak bagi anak2 nak makan padahal dah azan....itu psyco namanya. Kalau aku sempat ambil gambar pun, masakan yang hujung minggu je sebab aku masak awal sikit dan masa nak tunggu azan tu lama....jadi bolehlah snap kejap....kalau aku lupa, laki aku pula yang tolong snapkan...laki aku dah berjangkit penyakit ambil gambar makanan cam aku....hahaha..itu la, dulu kemain kutuk aku sengal la, tak cukup vitamin la bila aku ambil gambar makanan....sekarang????? Ermmmm tak tahu nak cakap.






Masakan puasa ke berapa aku tak ingat...yang pasti hujung minggu


Ikan patin masak tempoyak


Cendawan goreng bersama telur (favourite Hubby)


Sayur campur...pun fav dia


Daging goreng kicap


Ini masakan awal ramadhan rasanya...lupa arrr


Ikan bawal goreng kicap...pun fav laki...apasal semua fav dia ni....asyik paksa aku masak masakan fav dia je ....sentap mak tau...


Ayam goreng fav anak3


Sayur lemak putih petola


Ayam goreng adalah menu wajib tak boleh tak ada....adik2 tak kisah sgt terutama adam memang tak makan lauk...makan nasi janji ada kuah je....tapi kalau kakak....memang tak boleh berpisah dengan ayam (dah macam buddys pula) sebab dia hanya makan lauk ayam je....


Sekian entyr masakan untuk kali ini. Kita jumpa lagi diepisod akan datang pada hari dan waktu yang sama. (mood: perasan dalam program masakan).





Tiada ulasan:

Catat Ulasan