FOREVER

FOREVER

Selasa, 7 Oktober 2014

RAJUK HATI


Lately ni aku perasan aku cepat terasa sikit....cepat merajuk. Entah apa2 kan? Asyik nak sentap menyentap je.Jangan salah sangka yee...aku cepat merajuk ngan laki je. Ngan orang lain macam biasa. 

Mungkin sebabnya laki aku sekarang ni agak busy sikit...kurang sikit perhatiannya kat aku. Balik kerja dah lewat......asal kul 10 je dah nak tidur...penat katanya. Hari2 lak tu dia balik lewat. Sementara tunggu dia balik, aku sorang je handle anak3. Rasa macam ibu tunggal lak.

Aku tak biasa dengan situasi ni...aku kan jenis yang nak manja2...nak tengok tv sama2....nak buat apa2 pun nak buat sama2. Ai is manja ok....tak boleh tak ada laki kat sebelah.

So bila keadaan ni terjadi, situasi rajuk pun tercipta lah. Wasup kat dia ayat2 touching...bagi dia rasa bersalah sikit. Yang pasti dia memang rasa bersalah. Hahahaha...pandaikan permainanya kat situ.

Hari minggu katanya nak spend masa ngan family jee. Memang happy....penuhi masa dengan bergurau senda...berpelukan...peluk je tau...jangan pandai2 nak fikir lebih2. Tapi boleh dikatakan weekend tu dia memang spend time betul2. Rasa bersalah kah???

Katanya, semester ijazah ni dia kurang sikit sibuk n dia akan balik awal. Yeeehoooo...bestnya.

Aku memang jenis manusia yang sensitip....laki tak mesage atau call tanya khabar pun tak boleh.....dalam sehari wajib tanya khabar ok. Dulu dia kejap2 call...kejap2 mesage...sampai aku naik rimas n bebel balik kat dia. So bila dia dah tak buat semua tu...aku rasa kehilangan....sebab dah terbiasa dengan situasi macam tu. Itu pun bukan dia tak call langsung...cuma tak kerap. Kalau dia tak call langsung...mahu sawan aku.

Aku faham dia sibuk...tapi biasala...perempuan kan emo dia lebih sikit. Kalau boleh...dalam rumahtangga ni....aku nak dia kekalkan apa yang dia telah buat zaman bercinta sampailah dah ada cucu cicit sekalipun. Tetap sama...tiada yang berubah. Kejamkah?

Mungkin bagi orang lain biasa je kut perkara macam ni. Silap2 apa yang aku tulis ni orang cakap perempuan gila mana la yang duk meroyan kat blog sebab laki tak call or masage....bukan berbulan pun....beberapa jam je kut. Sebab kita kerja 8 jam ofis hour....dia biasa call tgh...dan petang dalam kul 5.30. Aku memang balik awal...tapi dia balik kul 7.00 mlm sekarang ni. So,dari kul 8.00 pg hingga 7.00 malam tu 2 kali lah dia call...bahagi lah sendiri berapa jam. Tapi aku tetap tak boleh ye....sebab biasanya dua jam sekali atau 3 jam sekali dia akan call or masage.

Lain orang lain caranya alam rumahtangga mereka. Mungkin ini cara aku....nak sentiasa diberi perhatian. Kalau dia nak keluar pergi kerja (dia keluar awal dari aku sebab tempat kerja dia jauh), Aku dan dia akan pastikan kami akan cium tangan, pipi, dahi, mulut dan berpelukan terlebih dahulu (itu wajib)....kalau tak buat semua tu, rasa macam tak lengkap je. Gitula kaedahnya permulaan hari kami.

Sekarang ni my hubby dah balik awal sikit sebab semester ni student tak ramai...kerja pun habis awal.

Lepas isyak biasanya kami dinner kat luar sama2. Ai is malas sekarang ni nak masak....dah  2 bulan rasanya aku tak masak dinner...bukan saje2 tau...sebab aku balik rumah dah lewat...tugas ambil anak sekolah agama telah diamanahkan kepada aku sebab Mr. Hubby busy n balik lewat. Bila balik rumah dah kul 6.30....waktu tu dah penat nak masak. (Alasan sangat kan).

Ok...kita sambung cerita pasal dinner....asal lepas isyak je...laki ajak dinner. Kadang2 aku macam malas nak pergi sebab tak nak makan pun...dia n anak3 je yang nak makan. Tapi dia memang tak boleh...tetap nak suruh aku teman. Siap sound aku lak tu...."Saya kan tak boleh tak ada isteri di sisi.....nanti lau saya tinggal awak sorang2 kat umah kata terbiar lak." Amboiii ayat perli nampak.

Ha....itu kisah kehidupan berumahtangga aku la. Lain padang lain belalangnya...

Harapan aku...agar apa yang telah aku ciptakan dengan suami dari zaman belajar akan berkekalan sampai bila2. Tak nak sikit pun berubah. Moga sifat caring n loving dia akan kekal sampai akhir hayat dan dijadikan pedoman oleh anak2 lak. 



Aku yang ingin bahagia sampai bila2.


Saya sayang awak sangat-sangat.






Tulus Kasih,
Qasih Mama







Tiada ulasan:

Catat Ulasan