FOREVER

FOREVER

Jumaat, 22 Ogos 2014

BBQ @ KAMPUNG

Kalau tak silap aku....program berbbq ni kami sekeluarga buat pada malam raya ke 3. Raya kali ni tak semua adik beradik aku berkumpul...ada yg raya kt JB, ada yang raya kat Serawak. Tapi walau apapun acara makan2 ni berlangsung dengan meriah. Nasib baik anak2 seudaraku ramai....jadi riuh juga lah dengan kerenah dan telatah masing2. 


Step pertama, nyalakan arang dulu. Yang baju hitam n merah tu anak kakak aku. Yang baju belang tu lak anak dara aku. Nasib baik anak saudara semuanya dah besar panjang dan boleh diharapkan. Kalau nak harapkan mak saudara dia yang voque ni yang nyalakan api....maka esok pun belum tentu ayam tu masak.


Me yang berbaju pink tu...yang tak pakai baju tu tak tahu la laki siapa???? Opppssss



Masing2 dah start tunggu ayam bahagian peberet masing2. Yang cepat habis opkos la kepaknya.


Masa ni lampu kat bahagian porch tak ada....tu yang agak gelap sikit.


Ni ialah makanan yang terakhir dibakar...iaitu telur. Adik aku cakap telur bakar sedap. Macam2 korang ni tau. Dah aku terjebak sekali makan telur ayam bakar. Rasa dia macam telur ayam rebus gak....cuma agak kenyal sikit.


Masa duk tengah bakar ayam, memang lupa nak snap. Lagipun mana sempat nak snap...asal masak je...hilang....asal nampak isi ayam keperangan jeee.....penuh pinnggang kat tepi yang duk menunggu. Last2 ini je lah yang sempat di snap. Ini pun sebab mereka dah kekenyangang.

Nanti kalau balik ramai2 macam ni...dan dapat berkumpul semua adik beradik, nak buat makan2 lagi la. Nanti boleh masak sama2...makan sama2....heppy sangat....terutama kidoos.


Aku yang ingin happy sokmo....


Tulus Kasih,
Qasih Mama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan