FOREVER

FOREVER

Rabu, 23 April 2014

ROMBONGAN SEKOLAH


Hari Selasa minggu lepas Melaka cuti. Sekolah kakak (Aufa) ada buat rombongan sekolah. Trip diorang akan pergi ke Kilang Chocolate Bairys, Waterworld dan i-ct. Mula-mula aku tak kasi sebab bukanya dia tak biasa pergi. Tapi bila dia pujuk berkali-kali, akhirnya aku mengalah. Lagipun dia dah boleh berdikari. Biarlah dia rasa seronok pergi keluar beramai-ramai ngan kawan2 sekolah. Harap dia enjoy moment indah zaman persekolahannya.


6.45 pg dah kena ada kat masjid. Masa aku sampai dah ada parent n ustazah2nya


Parent...sambil tunggu bas sampai, sambil borak. Aku lak terperap dlm keta je sebab aku pakai baju tidur masa hantar kakak. Malu nak kuar.


Budak yang tengah mood happy


Ustazah dah suruh beratur untuk buat semakan kehadiran


Tak sabar tunggu bas tiba


Akhirnya bas yang di tunggu2 pun sampai


Ini lah basnya. Sebenarnya ada satu lagi. Satu bas untuk pelajar lelaki dan satu bas lagi untuk pelajar perempuan.


Tengahari tu Aniq kata lapar. Rasa sunyi...tak ada Abah dan tak ada kakak. Kesian pula aku dengar.
Aku pun ajak Aniq n Adam makan kat tesco...lagipun memang nak beli selipar baru untuknya. Selipar lama dah putus. Dan yang penting nak hilangkan rasa sunyi diorang.


Aniq makan nasi goreng ayam


Aku just order ABC special


Garlic bread n soup pun aku punya....tapi yang habiskan ialah Adam n Aniq


Adam lak pilih Nasi chicken grill blackpapper

Setle makan2, bawa diorang merayap beli selipar. Setle beli selipar, masuk kedai alat tulis lak....belikan alat tulis yang dah hilang dan yang dah habis.

Tapi hari tu memang terasa sangat sunyinya bila kakak n hubby tak ada. Yang tinggal hanya kami tiga ketul je.

Kat kepala mula la terfikir...andai aku tua2 esok, anak semua dah ada kehidupan sendiri....mesti akan rasa lebih sunyi. Oh tidak....aku tak nak fikir lagi....biarlah saat itu hadir dengan sendiri di kemudian hari...tanpa ku fikirkannya.




Tulus Kasih,
Qasih Mama





Tiada ulasan:

Catat Ulasan