FOREVER

FOREVER

Selasa, 22 April 2014

SEPI


Over sangat ke aku ni....
bunyi maca perempuan miang yang terdesak je kan. Padahal cerita bukan gempak pun...dan rasanya tak relate dengan tajuk pun....kenalah sikit, sipi-sipi.

Weekend minggu lepas, aku ajak hubby temankan aku uruskan beberapa perkara urusan keja. Dah alang2 keluar tu, bawa lah anak jalan2 sekali. Lagi pun hari Sabtu mala tu laki aku dah nak berangkat ke Perlis sebab ada game bolasepak kat sana.

Ajak laki pergi Bandar Hilir. On the way tu singgah beli coconut shake Klebang...my peberet tuu (gambar lupa ambil).

Cari barang2 aku dulu...pusing punya pusing tak jumpa. Last ajak laki ke  Kaison di Mahkota Prade. Siap urusan aku, anak ajak pergi beli Handmade candy kat Dataran Pahlawan.

Kita layan je request mereka.


Ini lah candy tu....Sticky...traditional hand made


Mahal nak mam tau. Harga botol kecik cinonet tu ialah RM 16.90. Rasa dia tak ada lah kalau kita makan boleh sawan...tapi dia punya rasa tu uniq dan tak ada kat candy lain.

Itu je yang boleh aku explain. Kalau nak tahu, kena pegi beli sendiri n rasa. Aku pernah cerita kedai dia yang cantik n uniq kat entry yang lepas.

Setlle tunaikan hasrat anak, kami ke Tesco lak...menyinggah makan mee sizling. Gambar nando ye....sebab masing2 dah kelaparan. Sampai je makanan,  terus ngap. Sedar2 dah tinggal sisa. 

Nak ambil gambar n pose kat sini pun rasa bersalah la pula.....sebab licin pinggan tu. Mesti korang nangis lau tengok ahkak post juga gambar tu.Mesti korang pikir kami anak beranak ni dah tak jumpa makanan sebulan.

Setle semua hal, kita orang pun balik


Sampai je kat rumah, tengok si kecik ni dah selamat belayar kat seat belakang.


Kepenatan jalan2.

Sampai je rumah. Aku siapkan barangan suami yang nak berangkat malam tu. Kemaskan apa yang patut. Pastikan tidak ada yang tertinggal.


Akhirnya siap..... bila tengok beg2 ni...rasa sayu la pula hati...
Nanti aku akan rasa sunyi sebab dah tak ada kawan nak borak, kawan nak gaduh..kawan nak bermanja.

Dalam pukul 10.30 mlm suami aku pun berangkat beramai2 dengan team bola dia wakil UiTM Melaka. Masa dia duk Pahang dulu dia wakil Pahang. Bila dah pindah sini dia ingat tak nak aktif bola lagi...tapi last minit dia kena pergi gak...sebab geng2 baru dia tahu yang dia dulu pernah wakil Pahang.

Nak halang pun, itulah satu-satunya sukan yang dia minat. So, kita as a wife, bagi lah support.

Tapi dia tak adil tau, masa aku nak join team futsal wanita dulu dia tak kasi. Dia kata aku lembik la, poyo la. Kalau tendang mesti bola tak gerak...kalau lari mesti macam itik. Siap buat gaya lari terkedek-kedek lagi tu. Kejam sangat tau statement dia. Padahal dia dengki. 


*_________________________*





Tulus Kasih,
Qasih Mama



Tiada ulasan:

Catat Ulasan