FOREVER

FOREVER

Rabu, 19 Mac 2014

SENAMAN SANTAI PETANG

Ok hari ni aku share apa yang aku buat untuk jaga kesihatan. Maklumlah, dah tua baru nak ada kesedaran......maka buat senaman sikit pun haruslah riuh sekampung.

Buat makluman semua, balik kerja, sampai rumah dalam 5.30 petang....solat Asar, masak untuk family dan aku pun siapkan diri untuk pergi jogging....biasanya aku start dalam kul 6.15 hingga kul 7.00. Aku jogging kat taman permainan kawasan permahan aku jee. Kat taman permainan tu ada trek untuk jogging...jadi bolehlah aku riadah sikit.

Gambar ni ialah waktu hujung minggu.


Me n anak saudara sebelah husband. Sebelum gi jongging kita ambil gambar dulu


Aku jogging dia just teman sambil tengok anak3 aku main kat taman


Adam pun sibuk nak jogging. Biasanya aku buat 7 pusingan larian


Pusingan pertama....berhenti jap untuk ambil gambar


Pusingan kedua...bergambar lagi........asal lalu je kat taman, mesti berhenti untuk ambil gambar. Sebenarnya banyak lagi gambar. Mana tak nya, asal cuku satu pusingan, berhenti untuk bergambar...Aku tepek sikit je  kat sini, takut korang muntah hijau.


Akhirnya siap...moh la kita balik, hari pun dah gelap.


Cantik kan backgroud tuu. Abaikan gambar perasan aku tu yee.  Aku sendiri pun gelak terguling2 bila tengok gambar ni...siap tangan buat love bagai, kaki terkangkang.



Korang perasan kan kasut yang aku pakai tu...
Sebenarnya kasut tu ialah kasut NIKE untuk jalan2 tapi aku terpaksa pakai sebab masa aku nak pindah rumah hari tu, aku tinggalkan rak kasut lama aku kat rumah sewa. Rupa2 nya aku bukan tinggal rak kasut saja tau, tapi ngan kasut2 sekali aku tinggal. Bila nak guna sport shoes baru sedar yang aku telah kehilangan nya. Maka aku pakai la apa yang ada sebelum pergi beli baru. 

Kasut ni sakit bahagian belakang kaki tau bila kita pakai untuk jogging sebab kasut ni direka khas untuk santai je. Yang aku pula pergi balun buat jongging. Bagi mengelakkan kaki aku sakit, aku pinjam stokin anak dara aku. Bila laki aku tengok aku pakai kasut ni ngan stokin, dia cakap aku macam nak pergi menoreh getah. Kuangajo tau laki aku tu. Sampai hati cakap aku pergi jogging versi makcik2 nak pergi menoreh.




Inilah aku...insan nak sihat. Tak tahu la sampai bila aku boleh consisten dalam berjogging.....takut hangat2 tahi ayam jee. Itu yang laki aku tak nak beli sport shoes lagi kat aku tu....
Dia nak tengok aku bertabah atau tak. Dia kata takut tak berbaloi beli kasut baru kemudian buat pameran dalam rak kasut *pernah ada sejarah* hahhaa.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan