FOREVER

Selasa, 7 Januari 2014

PANGKOR DAY 3

Ha...ini ialah cerita hari terakhir percutian kami di Pangkor. Hari ini tak ada bengkel bagai....aktiviti bebas katanya. Aku pakat ngan isteri bos aku untuk jalan2 sekitar pangkor.
Selesai je sarapan...masing2 naik bilik untuk siapkan diri....kami janji nak tunggu kat lobby hotel.

Untuk ronda2 kat Pangkor ni, kami menaiki van iaitu RM 80 untuk pusing2 ke tempat menarik kat sini

Kami dibawa menikmati keindahan hutan dan jalan yang berbukit terlebih dahulu

Kemudian kami dibawa pula ke tempat perusahaan membuat kapal dan boat. Kata pemandu pelancong tu, harga boat yang dah siap tetapi not add furnish ialah 780 ribu....kalau fully furnish ialah 1 juta lebih

Selepas itu kami dibawa pula ke kilang memproses makanan laut.

Pekerja tengah menyiang ikan

Laju gila dia buang tulang ikan

Sebelah kilang tu, ialah kedai untuk kita beli dan borong hasil laut yang dah siap

Hasil borongan pertama. Ini just untuk makan2 masa ronda2 n naik feri masa balik je ni.

Suasana kedai

Selesai je memborong kat kilang tadi, kami di bawa ke Tembok Besar Cina versi Malaysia pula....
Kat tepi2 jalan tu ada dijual magnet n keychain. Memang murah.

Magnetik binatang ni ialah 7 biji RM 10 ringgit + free 2 magnetik comel. Kat Pangkor ialah 3 biji RM 10. Berbeza yang amat harganya kan?

Inilah tembok besar yang aku cerita tu. Kami semua tak naik pun sebab nak kejar masa untuk balik hotel sebelum 12.30.

Pemandangan dari bawah. Just ambil gambar je.

Dalam nak cepat tu, sempat lagi singgah di Galeri Sejarah Pangkor

Adam dan lampu ajaib

Me n anak terunaku

Tajamnya jelingan anak daraku...setajam mata gambar puteri dalam potret tu.

Tiga orang lelaki yang penting dalam hidupku

Oh...ayunya wanita itu....dan handsomenya lelaki sebelah itu (kena puji gak dia..kan tak pasal2 hentak kaki sentap ngan ahkak lak)

Aku Cinta Kamu Seorang

Dah habis gaya posing ke kak? Macam nak tahan berak je mama tengok

Me yang gojes..auwww. mati la kena kutuk ..puji diri sendiri

Akhirnya kami sampai semula kat hotel ngam2 kul 12.30 tgh. Sebenarnya banyak tempat yang pemandu pelancong tu nak bawa kami tapi kami skip kan je sebab masa tak ada.

Bye2...itulah van yang kami naiki. Pink colour gitu.

Selesai makan, van datang pik up kami dan bawa ke jeti.
Masa ni kat jeti jem sebab semua yang datang holiday dah nak balik...lagipun waktu tu 29 haribulan (Ahad) dah penghujung tahun bebenor....masa nak sambut tahun baru dan buka sekolah pula.

My laling tengah tunggu giliran

Akhirnya kami sampai juga ke Jeti Lumut. Perjalanan yang memenatkan.

Sambil tunggu bas datang pick up kami, beli ais krim dulu untuk basahkan tekak.

Kami menaiki bas lebih kurang pukul 5.00 petang dan sampai ke Melaka lebih kurang kul 1.00 pagi.

Penat wehhh...tapi ok la sebab anak3 happy.

Ok itu je cerita pasal Pangkor