FOREVER

FOREVER

Rabu, 4 September 2013

TANAMANKU

Aku ada la menanam dua tiga jenis pokok kat bahagian depan dan belakang umah...nak buat penyeri la katakan!!!

Jom layan gambar dulu...


Pokok bongsai besar dihadapan rumah...yang ni bukan aku tanam, tp pemaju yang tanam

  
Ini baru hasil dari tangan ku....nama pokok aku tak tahu...masa beli pokok ni, semuanya kecil lagi....sekarang dah membesar dan segar bugar


Dan ini lagi...menghala naik ke kebun


Ada enam pokok semua sekali kat bahagian ni


Aku susun menghala naik ke kebun....tempat letak bunga ni adalah idea kontraktor


Pokok ni asalnya aku letak kat bilik air...tp anak2 aku bukan boleh diharap sangat....asal mandi je nak siram bunga....penuh air bertakung kat dalam pasu tu...dah la mereka mandi berkali2 sehari...mau mati kelemasan bunga aku ni. So aku pun pindahkan letak kat depan umah.


Yang tiga pokok lagi tu ialah pokok bongsai


Yang ni lak kat pagar depan umah....baru je tanam


Pokok bongsai kesayangan ku telah bertukar kekuningan sebab masa balik beraya ari tu aku lupa nak letak kat bahagian tak berbumbung...habis kering kontang....pokok lain ok, mungkin sebab aku letak kat tempat tak berbumbung dan kena la hujan. Sayang wooooo...sedihhhh...abang, tolong la gantikan pokok bongsai baru boleh tak??????


Cantik, suka, sayang........baru je berbunga.....


Sekarang ni tengah nak kumpul duit untuk beli pokok2 yang besar untuk ditanam di laman tepi umah....Ari tu dah tanya pokok bongsai yang besar....harganya adalah RM 500 ke atas...pengsan jap dengar...Bila la boleh dapat tu...ingat nak beli 4 batang pokok besar...Ini yang dipanggil garu tempat tak gatal niii...







1 ulasan: