FOREVER

FOREVER

Khamis, 7 Mac 2013

UBAT OH UBAT


Hari ni nak citer pasal ubat sikit. Perkara ni terjadi pada malam selasa.....

Hubby     :  Kenapa badan panas ni....
Me          :  Demam kut
Hubby     :  Dah telan habis ke antibiotik yg dr. bg tu..
Me          :  Belum
Hubby     :  Pegi la telan
Me          :  Tertinggal kat ofis. 
Hubby     :  Macamana boleh tertinggal? Tak pentingkan kesihatan betul. Ubat tu kena telan sampai habis tak boleh selang hari. Ni dah berapa hari awak tak telan...4 hari dah tau.
Me          :  Ye la lupa nak buat camana?
Hubby     :  Kalau awak sakit macamana...dah la tinggal ngan anak3 je....lau jadi apa2 kan susah...
Me          :  Ye la...
Hubby     :  Kalau anak yang buat hal cam ni i dah bagi kepala lutut tau
Me          :  Ermmm
Hubby     :  Nak kata tak cerdik dah tua...kalau kata bodoh kan marah pula....
Me          :  Bodoh tu kejam sangat....cakap kurang cerdik je lah...
Hubby     :  &&$%@#34543545 (membebel tak henti2 lagi)
Me          :  Buat2 pejam mata...malas nak layan
Hubby     :  Kalau orang cakap buat2 tidur...degil, tak dengar kata
Me          :  Dah la...ngantuk ni, kita sambung lain kali ye...saya dah paham dah ni cikgu

Dalam aku buat-buat pejam mata tu...aku tertidur terus...tak sedar bila dia berhenti membebel.
So, pagi tu aku pegi sarapan dengan dia......ingatkan perkara semalam dah habis....rupa-rupanya masa tengah makan boleh pula dia sambung buat ceramah kesihatan....terus aku cakap " dah la...nak makan ni...". dah bernanah telinga ai dengar tau.

Selepas daripada peristiwa itu...dia kejap2 telefon dah makan ubat ke belum...pagi petang siang malam. Selagi aku tak cakap dah telan ubat, selagi itulah dia akan telefon tanya.....dia tahu bini dia susah telan ubat  Kadang-kadang tipu juga. Aku ni lau bab2 telan ubat memang tak boleh nak disiplinkan diri.

Lau time anak demam, aku kan main lagi paksa minum. Lau anak2 aku dah besor esok2 and dia buka blog ni....habis bocor rahsia ai.....larikkkk...


Ni la ubat yang nak kena telan tu....

1 ulasan: