FOREVER

FOREVER

Khamis, 28 Mac 2013

ANIQ VS ABG NGAH A.K.A ABAK

Sepanjang cuti sekolah ni aku tak hantar pun anak3 aku kat taska....ada orang yang boleh tengok2kan anak aku kat umah. Mak saudara n sepupu dia orang ada datang Melaka...bukan main happy lagi mereka. Aku boleh nampak la kegembiraan diwajah anak3 aku...rumah tu pun bertambah meriah.
 
Semalam Usu n sepupu dia orang dah bertolak balik ke destinasi masing2....rumah tu kembali sunyi macam biasa...ialah, aku ngan anak3 je... sob...sob...sob...sedeyyyy. Yang paling kesian ialah Aniq anak kedua aku....dia boleh tanya "kenapa Mama tak lahirkan abang untuk dia?" La...rupa-rupanya anak aku ni ketandusan kasih sayang abang rupanya. Bila sepupu dia datang, dia anggap sepupu dia tu abang dia. Sepupu dia pula jenis yang rajin melayan...lagi la budak tu suka. Sepanjang sepupu dia ada aku tengok dia asyik berkepit je...tengok tv pun sambil baring celah ketiak sepupu dia.
 
Bila sepupu dia balik semalam, aku tengok dia sedih je...lepas tu aku dengar dia cakap sorang2 ..."Abang sayang Abang Ngah". Lepas tu aku pun berbual la dengan dia.
 
 
Aniq     : Malam ni abang rasa tak boleh tidur la mama.
Mama   : Kenapa?
Aniq     : Sebab Abang Ngah tak ade.
Mama   : Jangan nak ngada-ngada la.
Aniq     : Abang suka la kat Abg Ngah.
Mama   : Kenapa?
Aniq     : Dia baik dgn abang....dia belikan makanan untuk abang...dia main gurau2 ngan abang.
Mama   : Itu je?
Aniq     : Dia bagi abang duit....RM 1. Abang tak nak guna duit tu, abang nak simpan buat kenangan.
Mama   : Poyo la abang ni. Kakak kan ada.
Aniq     : Kakak tak baik macam abang ngah, selalu je gaduh ngan abang, marah2....Oh abang ngah...abang rindu abang ngah...
Mama  : Eeeeee entah apa2. Emo je lebih.
Aniq    : Biarlah...mama mana tahu.
Mama  : Apa2 je lah....
 
 
Hahaha...rupa-rupanya macam ni rupa orang ketandusan kasih sayang seorang abang. Nak undur balik masa ...n lahirkan abang untuk dia adalah benda mustahil, so...tumpang je lah kasih sayang sepupu....janji ado. Tapi satu yang aku perasan tentang budak Aniq ni...dia akan suka orang yang suka melayan dia, dan orang tu jenis yang sopan dan tak kasar....ngikut sape la budak ni...ikut karekter maknya kot...yang ayu, lemah lembut, sopan.....wahwahwah...perasan sungguh pompuan itu...


                                         Ini la budak yang tak cukup kasih sayang tu.....



1 ulasan:

  1. Hehehehehe...buka tak cukup kasih sayang..
    Aniq ni suka bermanja je...:)

    BalasPadam