FOREVER

FOREVER

Rabu, 2 Oktober 2013

BURGER ATAU SANDWICH

Sekarang boleh dikatakan hari2 aku masak dinner untuk anak3. Rajin tak ahkak.....padahal masak simple nak mam je....cara cakap macam masak beraneka makanan. 

Balik je dari kerja, ambil anak, loading barang and aku terus ke kebun siram pokok sambil perhatikan anak3 yang main depan rumah. Lebih kurang pukul 7.00 ptg, panggil semua anak2 masuk rumah. Suruh anak3 mandi dan aku sediakanlah juadah makan malam.


Ini adalah antara juadah yang simple gila aku masak....burgerr!!!! Roti burger tak ada, kita belasah guna roti sandwich je...hahaha...


Kasi sos meleleh sikit...baru gempak presentation


Yang anak3 punya kosong....tak mahu letak sayur, tak mahu letak sos blackpapper.... lagi senang kerja mak kau


Sambil makan, sambil tengok tv...nikmatnya....auwwww.

Kadang2 aku tukar gak la menunya...kalau agak2 rajin, aku masak la mee goreng ke, mee hailam ke...
Tp lau agak kurang rajin, aku gorengkan nugget, roti telur dan yang seangkatan dengannya.
Lau malas lak, aku buatkan air milo dan cicah dengan roti ataupun makan cococruch/ cornflakes dengan susu coklat....habis cerita.
Tp itu semua bergantung pada tahap kelaparan anak2 la juga. Kalau mereka kata lapar, aku masak la juga yang heavy sikit....lau tak lapar...kasi yg light2 jeee.

Dah, itu je nak cerita....bye muah2











Tiada ulasan:

Catat Ulasan