FOREVER

FOREVER

Khamis, 4 April 2013

RAGAM ADAM

Anak aku sorang ni obses kepada Altraman. Mainan altraman usah cakap la...bertimbun. Kalau beli cd tu...cerita altraman je lah yang dia pilih. Kalau dia minta pasangkan cd dia...orang lain harap maaf...tak boleh nak tgk tv....satu hari tu dia je lah yang kongker...lepas altraman, altraman....cd tu sampai ulang tayang citer yg sama 10x (kalau cd tu boleh minta tolong, confirm dh jerit minta tolong)...tp skrg dh ok skt, habis cerita dia, dia tak ulang tgk lagi n bg chance org lain pula tgk tv.
 
 Masa balik kampung dulu...ada sorang budak tu datang ke kedai runcit neneknya nak beli jajan, kebetulan budak tu pakai baju altraman....byk lak tu gambar tomennya kat belakang baju. Boleh pula masa budak tu asyik memilih jajan dia pergi bilang altraman kt belakang budak tu...ghairah sungguh dia tgk baju altraman budak tuu...siap cakap...ni mebius, ni tiga, ni seven..bla..bla...(nama2 tomen). Tercegang jap budak tu...mesti dia pikir anak siapa la tak sopan tu.
 
Lepas tu apa lagi asyik minta nak baju tomen juga la...demi memenuhi hasrat anak...aku cari la baju tu kat melaka..tp sayang tak jumpa, yg ada cuma superman, spiderman, ben 10, doraemon...aku pujuk gak la nak beli yg superhero lain tp tak mau nya dia...
 
Masa balik kg sekali lagi...Usu dia jumpa baju tomen...n belikan la kat dia n abangnya...so apa lagi...punyalah gembira...sampai berbulu la baju tu dia pakai. Pernah satu kali tu, aku bawakan abang dia baju altromen.... kat dia aku bekalkan baju lain ...tp aku tersalah...rupanya aku bagi kat abang dia tu baju altraman dia (Oren abang dia, dia warna biru)...punyalah dia menjerit kat taska tu suruh abang dia buka baju tu....jadi terpaksa la abang dia bukak baju tu n pakai balik baju yang dah pakai belah pagi (aku bekalkan 2 psg..pagi n petang)...ialah, nak pakai baju dia mana muatkan?So skrg ni aku dah jumpa baju atomen...n ada la belikan dia 3 pasang.
 
Satu lagi perangai dia yang aku perasan ialah suka menyanyi...cakap je lagu yang terbaru mana yang dia tak hafal. Lagu orang dewasa lak tu...Cikgu dia kat taska pun selalu cakap ngan aku yang si Adam ni jenis cepat sikit...nyanyi ke...apa2 je lah yang cikgu ajar. Cikgu dia juga cakap yang adam ni jenis yang senang jaga, tak lasak...tak macam jaga budak2 lain. Dia kata Adam akan pilih kalau nak berkawan...dia akan pilih yang tak lasak juga.Aku cakap ngan cikgu yang adam ni ikut maknya...sopan santun, berbudi bahasa (Hubby, tolong ingatkan isterimu agar jangan riak)...hahahah...nak termuntah cikgu dia dengar.
 
Itu la ragam anak2 aku..macam2 pesen, macam2 hobi. Lau abang dia dulu obses kat lori...semua jenis lori dia kumpul. Fengsan mak kau nak layan nak oiii.
 
 

 
Ni la budak Altra tu...
 


Kalau dalam keta...nak nyanyi kena pakai spek mata hitam maknya...perasan jadi retis la tu....ngikut sangat mak dia...Kau pakai spek besar mana sekali pun macam tu juga la suara kau nak oii...takkan berubah jadi suara Jamal nya...




 
 



 
 

1 ulasan:

  1. Adam dan Ultraman...
    tengok Adam,ingat Ultraman..
    tengok Ultraman,ingat Adam..haha

    BalasPadam