FOREVER

FOREVER

Isnin, 29 April 2013

PEMASANGAN GRILL RUMAH

Pada hari Sabtu lepas, lebih kurang kul 9.00 pagi taukeh kedai yang aku tempah grill call hubby n dia cakap nak pasang grill. So, kami pun bersiap2 lah ke rumah baru. Proses pemasangan bermula lebih kurang pukul 10.00 pg dan berakhir lebih kurang kul 12.00 tgh.

Pekerjanya tgh buka balutan plastik


Untuk tingkap kecil 


Masing2 tgh tekun menjalankan tugas



Railling langsir pun aku minta dia buatkan sekali 


Yang telah siap dipasang

Untuk grill aku pilih warna putih dengan corak yang cukup simple...kata rumah nak konsept moden style kan...so inilah pilihan aku. Yang pasti laki ai suka dengan pilihan ai. Grill ni cantik dimata akulah...dimata orang lain mungkin tak kot. Yang penting aku puas hati.
Grill yang aku pilih ialah jenis wrougt iron tetapi aku request nak warna putih dan tak nak kolor yang orang biasa guna untuk cat wrought iron tu...yang ala2 emas/suasa/coklat tuu ( tak pandai la nak cakap kolor dia tu)
Taukeh kedai ni adalah orang melayu ye kawan2...tapi hasil kerjanya cukup puas hati, harga yang amat berpatutan dan sangat menepati masa.
Kawan2 aku ada la cakap ngan aku yang lau nak renovation rumah ke, buat wiring ke, grill ke, better tempah dengan C**A kerana kerja diaorang cantik. Masa tu aku terfikir2 juga la...betul ke? Tapi aku nekadkan hati nak tempah dengan orang kita...kalau kita yang tak tolong bangsa kita, siapa lagi yang nak tolong kan? Tapi alhamdulillah hasilnya aku amat puashati dan setanding dengan bangsa lain.
Yang membuatkan aku lebih bersyukur ialah, jiran aku tempah grill dengan bangsa lain, menggunakan besi biasa tetapi harganya mak ai...tanjat mak gegirl. Harga aku dapat jauh lebih murah..dahla besi wrought iron, powdercoat, taukeh kedai siap hantar oven lagi nak bagi cat tahan lama dan nampak shining. Alhamdullilah segalanya berjalan dengan lancar.

20 ulasan:

  1. bole dpt kan contact no yg buat grill ni x? area mana ye? tq

    BalasPadam
  2. bole dpt kan contact no yg buat grill ni x? area mana ye? tq

    BalasPadam
  3. Slm....bole bg contact pembuat grill ni tak?....Tima kasih

    BalasPadam
  4. pohon jasa baik...tolong bagi contact number yg buat grill ni kat email saya....shuhada82@gmail.com ... saya nak buat grill kat umah juga...area mana ye ni?

    BalasPadam
  5. Saya tinggal di Melaka...kengkawan semua duk area mana? Kalau luar melaka saya tak pasti la pula dia boleh pergi buat ke tak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sya kat melaka gak, tgh survey utk buat grill. Brapa total utk satu rmh? Blh email sya azhanaffendi@gmail.com. Kitchen kabinet?

      Padam
    2. sy kaat melaka dan tgh survey nak buat grill. brapa harga utk satu rumah ? tlg email sy ltrosham@hpj.gov.my Kalau boleh no tel tauke bengkel tu skali .tq.








      Padam
  6. saya pun tinggal di melaka...bole x dptkan no contact org yg pasang grill ni... tolong email saya ye..tq shuhada82@gmail.com

    BalasPadam
  7. saya nak juga contact no utk buat grill ni.. saya dah beli rumah dekat durian tunggal. tlg emailkan bole? farah_aks727@yahoo.com

    BalasPadam
  8. Salam..sy tggl d ayer keroh. Nak dapatkan nombor company ni @alamat dia..mohon emailkan wak_isa@yahoo.com
    Trima kasih.

    BalasPadam
  9. salam.. tlg sendkan contractor ke email saya daboyz8@gmail.com.
    terima kasih banyak.

    BalasPadam
  10. assalam, boleh tak emailkan contact details contractor ni untuk pasang grill?

    sales.ezsolution@gmail.com

    terima kasih.

    BalasPadam
  11. Maaf sahabat semua...lama saya tak review blog...oleh kerana ramai yang bertanya tentang no telefon, di sini saya sertakan no telefon Brader Grill (0173262102). Nanti bagitahula dapat no telefon daripada blog qasihmama...insyaallah harga boleh dirunding. Saya memang recomand brader ni sebab saya puas hati....lau kontraktor yang renovate umah saya...saya tak berani nak recomand...lau yang bagus....cam brader ni saya berani nak recomandkan...sebab hasil kerjanya saya amat berpuashati + service dan layanan yang bagus serta boleh berlebih kurang.

    BalasPadam
  12. Assalam....kedai Brader Grill ni area mana ye

    BalasPadam
  13. As-salam mama..
    saya memang betul2 nak tahu kedai brader ni area mana ek??
    tolong email saya lokasinya
    tq
    saya tggu...

    BalasPadam
  14. Boleh sy dptkn no.hp qaseh mama ker? Sbb nl mintak share ttg grill


    BalasPadam
  15. salam puan..bole emailkan no h/p kedai ni yer..sy tnggal d melaka juga..
    fauzi_yahya@moh.gov.my

    BalasPadam
  16. Please pm contractor details to Fareeda.chewae@gmail.com thanks

    BalasPadam