FOREVER

FOREVER

Jumaat, 30 Ogos 2013

RUMAH TERBUKA 2013 @ HOUSE WARMING

Lambat benar nak update....mood malas melanda....citer ari ahad lepas...ari Jumaat baru terhegeh2 nk update. Aku bukan apa, malas nak transferkan gambar itu yang jadi pekasam dulu.

Korang dah sedia maklumkan yang aku naik umah sebelum puasa hari tu. Oleh kerana dah dekat masuk bulan puasa, maka kami tak buat house warming lagi la....sebab kami fikir lebih baik buat house warming sekali dengan majlis rumah terbuka. Majlis ni aku tak buat secara besar-besaran pun....just panggil officemate, jiran tetangga dan saudara terdekat jee.




Kerusi meja sampai kat umah pada pukul 12.00 tgh. So kami pun bergegas la menyusun coz majlis umah kami bermula pada pukul 3.30 petang.


Anak daraku tengah menyiapkan meja juadah


Kami juga susun kerusi tambahan


Pandangan dari arah pagar


Proses susun atur dah siap


Tetamu dah mula datang


Selepas makan, sesi borak2...jumpa sahabat2 lama


Kemain seronok lagi budak2 ....sampaikan mangkuk pun diorang jadikan topi


Tanah tepi yang belum ditanam rumput....orang nursery dah datang ukur keluasan tanah tepi sebelum puasa hari tu, sebab kami ada minta koatation dengan nursery tersebut.


Yang tengah dokong anak tu ialah bos ai....baik sesangat tau...cukup sporting.


Yang perempuan tu anak dia...dah chop untuk jadi bakal menantu


Suami melayan tetamu yang baru sampai


Yang ni pula majoritinya adalah sahabat daripada Pahang....buat reunion kat Melaka coz masing2 dah pindah ke Melaka macam aku la tuuu


Geng Pahang datang satu van



Makanan lupa nak snap....dah tetamu datang tak putus2....semua jadi lupa...gambar2 yang ada ni pun aku sempat snap yang datang kul 6.30 petang....mana yang datang awal2 tu semua aku tak snap...maklumlah tuan umah sibuk. Cikgu2 anak aku pun majoritinya datang....tapi lupa nak ambik gambar.

Masa orang tengah buat bacaan Yassin dan doa selamat aku tak snap coz takut jemaah2 yang hadir terkejut....nanti dia cakap bini siapa la yang over tuuu. 

Makanan boleh dikatakan semuanya aku tempah. Aku ada tempah nasi dagang, mee kari, rendang. Yang aku masak dan sediakan sendiri ialah nasi impit, agar2, buah-buahan dan air jeee...yang lain semua tempah....pandai tak ahkakkkk.

Itu je cerita tentang open house kami...ada masa kita gembang lagi ye. Bye...




2 ulasan:

  1. waaaahhhhhh!!!!! rugi tak pergi,,hehe

    BalasPadam
  2. Itu la....ada masa mari la jalan sini....x payah open house bagai...umah mamacik ni sentiasa terbuka pun....

    BalasPadam