FOREVER

FOREVER

Selasa, 25 Jun 2013

LANGSIR DAN SUSUN ATUR RUANG TAMU

Ok kawan2, ari ni ai akan share kan pasal langsir di ruang tamu dan susun atur ruang tamu rumah ai dulu....
Hari tu dah janji ngan Kak Zila yang akan share dan update apa2 saja pasal umah...untuk kogsi idea...tp kesibukkan dan kemalasan tahap gaban yang membuatkan blog tak terupdate...sorry ye akak.

Bagi tak menghampakan sahabat ku seorang tu....meh la layan bebrapa keping gambar....


Langsir kat bahagian sliding door ni aku buat jenis eyelet.....campuran hitam dan silver.....masa nak buat gabungan kaler cam ni...laki aku punya la tak setuju, takut tak cantik katanya....tp aku tak layan...aku cakap tunggu siap dan tgk hasilnya....aku buat mengikut citarasa dan imaginasi sendiri...janji cantik dimata aku...walaupun dalam hati harap2 la cantik...lau tak mati aku kena kutuk kat laki ai...


Ini bahagian tepi...buat pattern biasa je sebab tak boleh nak buat eyelet coz dia bercantum bahagian tepi...tak boleh nak pasang kayu....so kita buat railing jeee...yang ni pun aku gabung...tp bahagian atas...lau nak buat macam kat sliding tak boleh...takut buruk pula hasilnya sebab dia kecik jeee (satu keping kain)


Yang ni pula yang sebelah dinding menuju ke ruang santai keluarga


Ini ruang  berhadapan sofa.....ai just letak 2 gambar dan dua lukisan yang telah diframkan di atas meja tv....di atasnya pula lukisan bunga....ambil mood merah bagi menceriakan suasana dan biar ada mix n mach


Tempat bekas kunci diruang sebelah pintu utama...lagi merah....


Tempat rak kasut....atasnya ai letakkkan bunga hidup...bagi ada mood tenang kat situ (perasan eric leong sangat)


Gambar dari sudut jauh


Kat atas ni aku pasangkan lampu eyeball....untuk dipancarkan terus ke arash lukisan dan hiasan....waktu siang tak nampak apa la....lau malam cantik...ala2 romantik gitu


Pandangan dari arah pintu utama....
ada wallpaper di dindig....berkaitan wallpaper nanti aku update di lain enty...yang ni berkaitan langsir dan ruang tamu je

Kalau perasan kat belakang sana ada bean beg 2 ketul, karpet dan lukisan di dinding...yang tu pun aku update lain kali...itu ruang santai


Pandangan dari arah pintu utama.....oleh kerana warna tema ai adalah hitam, putih dan silver (modern style)....maka bagi menghilangkan mood bosan maka ai padankan dengan bantal warna merah dan karpet juga ada sentuhan warna merah.....baru ada seri sikit


Ini adalah coffee table...sepasang dengan rak tv yang aku buat rak hiasan...hahaha....kat ruang tamu ni aku tak letak tv lagi (tak ada bajet)....tapi aku tak adalah kejam sgt tak bagi anak2 menonton....aku ada buat khas tempat menonton iaitu kat ruang keluarga....yang ni pun lain entry aku cerita.

Pandangan dari arah ruang santai
yang ni versi langsir yang telah diikat


Kembang pula day curtain aku dek ditiup angin.....oh ya....day kurtain ni pun aku yang pilih walaupun bukan kehendak hati sgt sebab tak byk pilihan. Tapi bila siap dipasang, cantik pula aku tgk match dgn wallpaper, coffee table n rak tv....semua corak bulat2.......ssedapkan hati sendiri....hahahaha....janji bahagia, tak gitu.


Ok itu je yang ai boleh kongsi kali ini....tunggu next entry berkaitan ruang santai, ruang keluarga, bilik anak lelaki, anak perempuan, bilik tetamu, bilik ai, dining area, dapur, kitchen kabinet, dapur basah, laman dan juga kebun......seee u again...bye muahx3....perasan retis sangat kan? Hahahaha


P/S : Sorry...gambar tak clear...waktu mlm plus jerubu.....



6 ulasan:

  1. ok.. walaupun sket je yang diupdate.. tapi ai agak berpuas hati gak lah..

    cuma.. nape kecik sangat rak kasut u? bukan ke u ada berpuluh2 kasut untuk diri u sendiri je? muat ke? kasut anak2 plak u letak kat mana?

    btw.. ai jeles giler tgk wallpaper u.. cantik banget.. tapi kan..sekarang ni.. u mesti taw yang nippon paint ada keluarkan cat baru.. hat yang buleh dicat dan nampak macam wallpaper.. centik gak tu kan? kalau kita dekat.. dah tentu kita akan berbincang panjang lebar pasal cat nippon paint yang baru tu tanpa henti selama 3 minggu berturu2.. betul dak? miss u so much, my friend...

    BalasPadam
  2. Rak kasut tu untuk kasut ai je, itu pun tak cukup.....yang hubby n anak2 ada kat luar...gila kejam kan. Perasan kasut ai mahal la sangat kan...takut org ambil sampai letak kat dalam...

    Bab cat tu...nama dia lau ai tak silap nippon momenton ke apa...memang cantik....ingat nanti lau dah boring wallpaper dalam bilik tu....boleh la kita cat lak....dekat kepala katil....conpem tidur nyenyak tak nak bangun kan?

    Kalau bab bincang pasal umah, bukan setakat tiga minggu...tiga tahun pun belum tentu habis....hahhaha

    BalasPadam
  3. lawa..hitam, grey merah...kemas je rumah....

    BalasPadam
  4. cantiknye rumah... kemas n dekorasi yg onsem g2..
    salam perkenalan dear.
    jom jenguk blog ina kat cni k
    http://putihsalju123.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. Salam kak syaz...
    Cantik rumah akak...
    Saya ada mslh utk corner glass mcm akak tu...tak tau nak psg lgsir mcm ner sbb kayu tak lps utk corner. Cuma bole psg railing. Ada jgk org suggestkan roman blind. Huhu..pening tak tau yg mana cantik.

    Salam perkenalan. Kalau free jemputla ke blog saya yg masih baby...bole kongsi2 idea n pendapat.

    http://iluvmyfamily2012.blogspot.com

    BalasPadam