FOREVER

FOREVER

Selasa, 3 Disember 2013

POKOK DAN TANAMAN

Jom cuci mata pokok yang ahkak tanam dulu dah makin subur, ada yang dah berbunga dan ada yang dah berbuah.


Pokok Kemboja Pink dah berbunga....pokok Kemboja Putih lupa nak snap lak


Ini aku tak tahu pokok apa...tp aku panggil pokok sejuta daun. Masa beli, pokok ni kecik cinonek je...tp sekarang kemain merimbun


Pokok bongsai laki ai


Pokok ong atau duit2. Masa beli dulu hanyalah dua batang sahaja...sekarang rasanya nak kena tukar pasu dah ni.


Ini pun aku tak tahu pokok apa...tp biasanya orang letak kat tepi kolam


Pokok lada besar pun dah berbuah


Pokok lada ni aku semai benihnya.....bila dah tumbuh banyak, aku beri lah kat jiran2 dan kakak iparku


Pokok bendi...


Lada burung pun dah berbuah.



Nanti lau ada masa, aku tepek la gambar kebun buah-buahan kami kat belakang rumah, gambar pokok bunga kat depan rumah dan gambar serai, kunyit dan halia pula.



Ok, itu dulu cerita untuk hari ni. 



1 ulasan:

  1. Alhamdulillah..mantap!!! bunga cantik..lepas ni tak payah bli syur dah...haha

    BalasPadam